Spárgás Carbonara
2010. június 06. írta: charliefirpo1

Spárgás Carbonara

 

Lassan kezdek tészta téren kifogyni az ötletekből, még szerencse hogy vannak ezek a szezonális zöldségek. Így mindig van azért lehetőség a megszokott recepteket valami mással kipróbálni. Ezalkalommal ez a spárga volt. Még multhét végén vettem levesnek vagy köretnek de végül nem lett egyikből se semmi, majd el is felejtettem hogy ott figyel a hűtő aljában. Aztán tegnap délután eszembe jutott, meg pont vettem tésztának fasza tagliatelle-t is, ezalkalommal tojásosat. Brokollis verziót már csináltam nemrég carbonaraból, gondoltam spárgával is biztos működhet a dolog. Szóval nagyjából úgy is csináltam meg, csak lecseréltem a brokkolit. Egész jó lett, meg hama megvolt.
 
Kellbele ( 2 főre):
Két adagnyi tagliatelle
Négy szelet baconszalonna
3 kakukkfűág levelei
Olívaolaj
Kb 15- 20 dkg spárga (a fás végét kidobtam, meg kell fogni és ahol törik onnatól friss állítólag)
125 g mascarpone
Egy nagy marék reszelt trapista (veszek már valami normálisat is legközelebb, de állománynövelőnek szerintem ez is megteszi)
Egy nagy marék reszelt parmezán
1 tojás felverve
1 dl tejszín
Bors
Olívaolaj
Marék petrezselyem durvára vágva
 
Feltettem egy nagy fazék vizet forrni. Egy serpenyőben kis olívaolajon közepes lángon megpirítottam a vékonyra szelt szalonnát. Levettem a tűzről és megszórtam apróra vágott kakukkfűlevelekkel. Közben a víz elkezdett forni, a fazék tetejére egy serpenyőt tettem, beleszórtam a reszelt trapistát, parmezánt, hozzáadtam a mascarpone-t egy deci tejszínt és addig kevergettem gőz felett ameddig fel nem olvadt. Egy csipet sót és borsot szórtam bele. Miközben olvadt a sajt felvertem egy tojást, megsóztam megborsoztam és mikor felolvadt a sajt hozzáadtam ezt is. A vízbe kis olívaolajat locsoltam meg megszórtam 9 csipet sóval és beledobtam a tésztát, négy perc főzés után meg az ujjnyi vékony átlós szeletekre vágott spárgát. 8 perc után levettem a tűzről, fél deci főzőlevet félretettem és leszűrtem. A baconos serpenyőbe beleborítottam a tésztát, összekevertem, majd gyorsan rá a sajtmártást is és azzal is jól átkevertem, a végén még pár evőkanál főzőlét szedtem hozzá hogy egy kicsit hígítsam. Tányérra szedtem, megszórtam durvára vágott petrezselyemmel, pár parmezánfogáccsal, pár csepp olívaolajjal.
Tegnap megint a kínai boltban mászkáltunk és sikerült vennem egy kis sűrített balzsamecetet, ebből csepegtettem még a tányérokra. Tök fasza lesz tőle az étel kinézetre, és az íze is elég jó...

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr402060746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása