Rebarbara dzsem narancsos joghurttal, levelestésztával
2010. május 31. írta: charliefirpo1

Rebarbara dzsem narancsos joghurttal, levelestésztával

 

Tegnp estére vacsorának megmaradt a deszert, mert egyrészt a hússütögetés után már nagyon nemvolt kedvem ennek is nekilátni, másrészt meg ahogy írtam is butára ettem magam és elaludtam. Viszont estére éhes lehettem, meg még szombaton sikerült vennem 30 deka szép rebarbarát amit meg akartam csinálni valahogy. Ez is olyan zöldség amin már régóta forogtam, még sose ettem és érdekelt az íze. Gondoltam rá hogy csinálok belőle pitét, de este inkább egy egyszerűbb változat mellett döntöttem amibe nem kell sokminden és hama megvan. A recept Olivéré amúgy.
 
Kellbele (2 főre):
30 dkg rebarbara
5 evőkanál barnacukor
1 nagyobb lédús narancs reszelt héjja, illetve leve kifacsarva
1 dl víz
kb 2 dl joghurt (ennyi maradt még a görögből)
3-4 citromlevél
4-5 mentalevél
1 evőkanál méz
kevés porcukor
Leveles tészta
Vaníliafagylalt
 
Kellett volna még hozzá fahéj is de azt Évi leszavazta merhogy nem szereti. Nekem meg nem volt kedvem két különbőző verziót csinálni mert tényleg hamar végezni akartam vele, befeküdni a tv elé, jól megenni és aludni egy nagyot. Szóval előszöris a rebarbarát kb. kisujjnyi szeletekre vágtam, a narancs héjját lereszeltem. Egy nagyobb serpenyőt közepesen melegre hevítettem, beledobáltam a rebarbara szeleteket, ráfacsartam a narancs levét, ráöntöttem még egy deci vizet és rászórtam öt evőkanálnyi barna cukrot. Közepes lángon lefedve 5 percig főztem, aztán levettem a fedőt és hagytam dzsemmé sűrősödni. A végén rászórtam pár vékonyra vágott citromlevelet. Ezt nem írta a recept de volt otthon mert a szombati kajából kihagytam úgyhogy gondoltam beleteszem mintsem kidobjam megint (merthogy multhéten is vettem, akkor is elfelejtettem felhasználni és egy nap alatt megpukkantak) A levelestésztát kiolvasztottam, fél centi vékonyra nyújtottam és mindkét oldalát megszórtam porcukorral. Kb. tenyérnyi méretű köröket szaggattam belőle, olyan 10 db-ot összesen. Palacsintasütőt közepesen melegre hevítettem és aranybarnára sütöttem a tésztakörök mindkét oldalát. A joghurtot mézzel és a narancs héjjával meg pár mentalevéllel elkevertem. Ebbe se kellett volna az erdeti recept szerint a menta de gondoltam passzolna hozzá. Egy levesestányérba két evőkanál joghurtot öntöttem, aztán egy evőkanál rebarbara dzsemet, aztán a sült levelestésztát, aztán megint joghurt, dzsem, és a végén a tetejére egy gombóc vaníliafagylalt. Fasza kis deszert lett belőle asszem...

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr762045620

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása