Zöldséggel töltött canelloni
2010. május 16. írta: charliefirpo1

Zöldséggel töltött canelloni

Szombat estére már hét elején kinéztem a kaját, egyik este bűvészkedett vele az Olivér és nagyon megtetszett a dolog. Vegakaja volt ez is de olyan jól nézett ki hogy meg kellett csinálnom. A sörtésztás vacsorából még amúgy is maradt egy fél karfiol így már csak egy adag brokkolit kellett vennem, meg egy zacskó mozarellát. Mákom volt mert az ósönben pont volt bivalymozarella.

Kellbele:

Fél fej karfiol, rózsáira szedve, szára feldarabolva
kb. 25 dkg brokkoli, szintén rózsáira szedve, szára feldarabolva
7 gerezd fokhagyma, vékony szeletekre vágva
1 chilipaprikra, kimagozva, felaprítva
3 szelet szardellafilé olajával együtt

frissen őrölt fekete bors
12 darab canelloni tészta
1dl 20 %-os tejfől
1 dl 30 %-os tejszín
1 400 g-os paradicsomkonzerv
2 evőkanál balzsamecet
frissen őrölt fekete bors

1 marék bazsalikom
7-8 szál kakukkfű felaprított levelei
1 125 g-os mozarella
Három marék reszelt parmezán
olívaolaj
Marék rukkola
Fél citrom leve


Italmellé: mocskosul másnapos voltam, úgyhogy almás tea mentalevéllel citromlével
Zenemellé: Tilos rádió, szombat este (jó szokott lenni hétig)

Egy nagy fazékban vizet forraltam és beledobtam kb 7 percre főni a brokkolit, karfiolt. Leszűrtem, a levét félretettem. Egy széles serpenyőben olívaolajat melegítettem és kis lángon pár percig sütöttem a fokhagymát, chilit, szardellafilét. A végén beleszórtam a kakukkfűvet, filé olaját és még fél percig sütöttem. Hozzáadtam a karfiolt, brokkolit. Kb 1 dl főzővizet öntöttem rá, lefedtem és fél óra alatt puhára pároltam. Kiszedtem egy nagy tálba és botmixerrel krémmé törtem. Három-négy csipet sót, meg kb egy teáskanálnyi őrölt fekete borsot szórtam rá. A tésztákat megtöltöttem a brokkolikrémmel. Multkor sikerült vennem ilyen töltőbizbaszt, de amúgy lehet kiskanállal is csak elég macerás. Meg a másik a nejlonzacskóba beletölteni, az egyik sarkát kivágni és kész az alkalmi töltő.
A konzervparadicsomot összekvertem két evőkanálnyi balzsamecettel, három csipet sóval meg egy kis borssal és a jénai tálamba öntöttem. Belefektettem szorosan egymás mellé a tésztákat és rászórtam pár bazsalikomlevelet, kis sót és borsot még. Egy nagyobb bögrében elkevertem a tejfölt a tejszínnel és egyenletesen szétkentem a tésztán. Megszórtam a reszelt parmezánnal, széttépkedett mozarellával, pár löket olívaolajjal és 190 fokra előmelegített sütőbe tettem 35 percre sülni. Egy nagy tálban elkevertem rukkolát olívaolajjal, citromlével és a végén megszórtam vele a sülttésztát.

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr162007499

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása