Thai (?) kókusztejes csirkemell
2010. január 30. írta: charliefirpo1

Thai (?) kókusztejes csirkemell

Csütörtök este bepróbálkoztam megint egy távolkeleti kajával. Recepteket nézegettem, de egyikhez sem volt meg minden úgyhogy szétnéztem a hűtőben meg polcon, azt összeraktam egy csirkeragut ami egész jó lett. Valami thai kaját akartam csinálni, végignéztem pár ételt egy szakácskönyvben és azokból szedtem az ötleteket.

Kellbele:
30 dkg csirkemell vékony csíkokra vágva
1 marék zöldbab
1 fél répa vékony csíkokra vágva
1 fél cukkini szintén vékony csíkokra vágva
4 gerezd fokhagyma apróra vágva (ezt legközelebb durvára vágom csak)
egy 4 cm-es darab gyömbér reszelve
4 chilipaprika kimagozva, apróra vágva
1 dl tyúkhúsleves alaplé
1 dl kókusztej
1 kávéskanál kurkuma
1 kardamom
1,5 evőkanál halszósz
2 kanál light szójaszósz
1 kanál édes szójaszósz
frissen őrölt bors
olaj
apróra vágott snidling

Körethez:
1 bögre jázminrizs
1,5 bögre víz
3 csipet só

Zenemellé: Gorillaz

Először mindent összevágtam és előkészítettem, hogy ne kelljen közben vagdosással szarakodni, mert amit eddig hallottam a kínai, thai, egyéb konyháról, hogy minden kaját viszonylag gyorsan, magas hőfokon kellene ugye sütni így megőrzik a hozzávalók a frisseségüket. Hát többé kevésbé sikerült is a dolog, de azért egy-két lépést legközelebb máshogy csinálok majd.
Valamelyik receptben a csirkét elősütötték, ezt kihagyom mert szerintem kicsit kiszáradt a hús. Meg lehet kevesebb halszószt teszek bele mert kicsit sós lett, bár a rizssel nem volt annyira érezhető. Meg sok olajat használtam, amit végülis a végén leszedtem instantfosást elkerülendő. Meg több kukoricakeményítőt fogok beletenni, mert abból már csak egy fél kanál volt otthon és előtte szerintem elkeverem majd kis tyúkhúsleveslével.

Szóval akkor a Wokban olajat melegítettem ameddig el nem kezdett remegni a teteje, ebből láccik elvileg hogy elég forró. Beledobtam a csirkéket és pár percig folyamatosan forgattam, ameddig el nem kezdtek barnulni. Kiszedtem egy tányérra, letakartam fóliával és félretettem. A Wokba beledobtam a fokhagymát, gyömbért, chilit egyszerre és kb 20 másodpercig sütöttem, utána egyből hozzáadtam a répát, cukkinit, zöldbabot. Cukkini kicsit hülyén hangzik thai kajához de szerintem jó lett bele, zöldség, viszonylag semleges ízzel és épp volt otthon egy darab ami már nem élte volna meg a holnapot. Az egészet jól összeforgattam hogy feltapadjon a fokhagyma a zöldségekre, így elvileg nem ég meg. Folyamatosan kevergetve nagy lángon pár percig sütőttem az egészet, kb addig ameddig a répa és a bab szélei el nem kezdtek barnulni. Aztán visszatettem bele a csirkemelleket, összeforgattam és megszórtam kurkumával. Receptekben különböző curryszószokat láttam amit használnak, de azt nem volt kedvem csinálni viszont multkor a maláj csirkénél bejött a fűszer ezért tettem bele. Meglocsoltam az egészet hal- és szójaszósszal, beleodbtam a kardamomot (előtte egy serpenyőben megpírítottam) és felöntöttem a tyúkhúslevessel, kókusztejjel. Szórtam még rá feketeborsot. Kb 5-10 perc alatt felére főztem a lét, beleszórtam a kukoricakeményítőt, leszedtem az olajat és kész is volt.
Hozzá sima főtrizst csináltam, mert haverom szerint az ilyen kajáknál nem cifrázzák a sárgák a rizst nagyon, maga az étel így is elég fűszeres. 175 fokon 25 perc alatt fedett lábasban puhára föztem a rizst, az egészet megszórtam apróra vágott snidlinggel. Egynek jó volt...


 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr941714877

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása