Tök krémleves
2009. november 08. írta: charliefirpo1

Tök krémleves

Mivel nemrég volt halloween és az köztudottan egy ősi magyar szittya ünnep megkívántam a tököt.

Régen otthon mindig tökfőzelékkel terrorizált anyám, gondolom ezzel sokan vannak még így rajtam kívül. Másik verzió a sült tök volt, ami talán egy hangyafasznyival fogyaszthatóbb, de ez sem tartozott a kedvenceim közé. Tesóm viszont burkolta mindig rendesen, nem is értettem de hát sose tartottam túlzottan normálisnak. Viszont nemrég mondjuk láttam egy szendvicset a spektrumon amit majd egyszer lehet megcsinálok, abban például sült tök az egyik komponens (szóval neméppen az utasellátós paprikás-szalámis cuccot kell rajta elképzelni :)

Előző munkahelyemen többször voltam külföldön, az utolsó kiruccanásom Ausztriában volt egy kis hegyi városban. Este elvittek a szokásos jópofizós vacsorára ami mondjuk egész jól sikerült, köszönhetően hogy az volt majdnem az utolsó munkanapom, illetve hogy felfedeztük az itallapon a zwetschke-t (szilvapálinka). A vacsora alatt az egyik kolléganőm tökkrémlevest evett és teljesen el volt halva tőle hogy mennyire nagyonkurvajó. Ezt szintén nem értettem merhogy tök, nemá (akkoriban még a sültcsirkecombon túlra nem nagyon merészkedtem kuktálkodás terén).

Most viszont hogy az összes szupermarket úgylátszik felvásárolta a világ töktermelésének jelentős részét eszembe jutott ez a leves, meg annak ellenére hogy nem tetszett hogy tök, úgy rémlett hogy azért elég jól nézett ki. Szóval nekiálltam tökkrémlevest készíteni tegnap este, meg még mást is, az a következő bejegyzés lesz majd szerintem.

Szóval, kellbele:

1 db tök (50 dkg, kimagozva, meghámozva, felkotzkázva)
1 fej vöröshagyma apróra vágva.
2 gerezd fokhagyma, apróra vágva,
5 dkg vaj
Szerecsendió (frissen reszelt)
Gyömbér (ez épp csak por volt, nemtudom frissen reszelttel jó lehet-e, egyszer kipróbálom)
curry
Fél liter tejszín
Só, bors
Fél liter zöldségleves alaplé (erőleves kotzka is megteszi)
Tökmagolaj
Hántolt tökmag

Zenehozzá:
Sena, first one

Naszóval, vöröshagymát a felolvasztott vajon megpároljuk, ha kész hozzáadjuk a fokhagymát (30 mp). Aztán egy fél teáskanál curryport, és ezzel is pirítjuk egy kicsit. Hozzáadjuk a felkockázott tökött, átforgatjuk az egészet hogy a hagyma feltapadjon a tökre. Aztán egy kis tökmagolajjal meglocsoljuk, és mehet rá leves, meg bele a szerecsendió, gyömbér (kevés kell csak). Az egészet lassú tűzön főzzük ameddig a tök meg nem puhul. Utána az egészet összeturmixoljuk, és hozzáadjuk a tejszínt (ezt általában el szoktam cseszni, most is sikerült, kicsit pöttyös lett de megették)
Sózzuk, borsozzuk ízlés szerint, felforraljuk a tejszínnel és majdnemkész.
Egy serpenyőt felhevítünk közben, meglöttyintjük egy kis tökmagolajjal (kis = mert 2,5dl 1500 HUF, szóval aki nem milliomos az ne ezzel csinálja a sültkrumplit sztem) és megpírítjuk a tökmagot. Ha kész kiszedjük a levest, rá a tetejére a tökmagot és egy pár cseppet még az olcsó olajból.

Íme:
 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr511508859

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mento · http://leves.lap.hu 2010.11.15. 14:08:13

Üdvözöllek! Feltettem ezt a receptedet a leves.lap.hu/kremlevesek/14512526 oldalra.
Sajnos többet nem tehetek fel a szabályzat értelmében pedig, tetszik a többi recepted is.
István

sámuel 2011.12.04. 23:18:07

Levesbetétnek sült pármai sonka! Illetőleg a leves hozzáadása előtt tök/hagyma kombó párolása némi fehérborban.

charliefirpo1 2011.12.06. 08:27:27

@sámuel: Nem is értem hogy maradhatott ki a bor. Biztos megittam mielőtt elkezdtem főzni :D
süti beállítások módosítása